2% z dani

2% z dani

      • 2% z dani

      • Milí rodičia a priatelia školy, pomôžte Vašim deťom
        pri modernizácii a skvalitnení vzdelávania.

         

         

         

        Aj v tomto roku môžete poukázať 2 % našej škole, ktoré nám pomôžu
        zatraktívniť vyučovací proces.
        Tlačivá si môžete stiahnúť z našej stránky (nižšie), alebo vyzdvihnúť priamo v škole.
        Vyplnené spolu s potvrdením o zaplatení dane odovzdať na daňovom úrade do 30. 4. 2026
        alebo triednemu učiteľovi Vášho dieťaťa do 19. 4. 2026. Ďakujeme.

        Fyzické osoby poukazujú v roku 2% z dane, pričom dobrovoľníci môžu poukázať až 3 % z dane.

        Do 29. 2. 2026 požiadajte svojho zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania preddavkov na daň z príjmov a o vystavenie potvrdenia o zaplatenia dane za rok 2025.
        Stiahnite si z našej stránky a vyplňte tlačivá – VYHLÁSENIE, v ktorom sú už vyplnené údaje o prijímateľovi ako aj POTVRDENIE o príjmoch fyzickej osoby zo závislej činnosti, o preddavkoch na daň, o daňovom bonuse na vyživované deti („daňový bonus“) za obdobie (kalendárny rok).
        Obe tieto tlačivá (VYHLÁSENIE spolu s POTVRDENÍM) doručte do 30. 4. 2026 na daňový úrad podľa Vášho bydliska ak si podávate daňové priznanie prostredníctvom zamestnávateľa. V prípade, že si daňové priznanie podávate individuálne je termín odovzdania na daňový úrad 31. 3. 2026.

        Vážení rodičia a priatelia školy, ďakujeme Vám za venovanie 2% z dane z príjmu.

         

        Číslo účtu Rodičovského združenia pri ZŠ Jesenské:    0381125818/0900.

         

          Odkaz: https://www.zsjesenske.sk/docs/2percenta/vyhlasenie2025.pdf

        Tlačivo - vyhlásenie o poukázaní sumy do výšky 2% (3%) zaplatenej dane

          Odkaz: https://www.zsjesenske.sk/docs/2percenta/potvrdenie2025.pdf

        Tlačivo - potvrdenie o zaplatení dane

         

        2 % z dane od roku 2026 - informácie

         

        Ako budú fungovať 2 % z dane v roku 2026


         
          Od roku 2026 začínajú platiť nové pravidlá pri poukazovaní podielu dane za rok 2025. Zbierať môžu len organizácie zapísané v Notárskom centrálnom registri. K doposiaľ zaužívanému spôsobu poukazovania 2 % pre organizácie pribudne pre daňovníkov (darcov) možnosť venovať 2 % z dane aj svojim rodičom, pokiaľ sú poberateľmi akéhokoľvek dôchodku. Znamená to, že darca môže po novom prerozdeliť až 6 % z dane pre každého z nich nasledovne:
        • 2 % mame,
        • 2 % otcovi,
        • 2 % neziskovej organizácii/združeniu,

        Kombinácia 2 %
        Bude možné poukázať až 6 % zaplatenej dane: 2 % jednému rodičovi, 2 % druhému rodičovi a 2 % občianskemu združeniu. % sa nedajú spočítať. Príklad: Suma 273,21 € - z toho 2 % budú 5,464 € - po zaokrúhlení: 5,46 €:
        • 2 % mama - 5,46 €,
        • 2 % otec nie je dôchodca, nežije, nechcem darovať – prázdna kolónka,
        • 2 % združenie – 5,46 €.
        Ak darca nemá rodiča v dôchodkovom veku alebo nechce využiť možnosť poukázať 2 % rodičom, môže poukázať 2 % z dane len organizácii/združeniu. Je potrebné v III. Oddiele zaškrtnúť políčko – neuplatňujem postup podľa § 50 a) zákona. Ak darca v danom roku odpracoval 40 dobrovoľníckych hodín a priloží k vyhláseniu o poukázaní podielu o tom potvrdenie, môže organizácii poukázať až 3 %, rodičom 2 + 2 %, čiže maximum 3 + 2 + 2 %. Osoby, ktoré si podávajú daňové priznanie sami (SZČO, živnostníci, ľudia s viacerými príjmami), budú mať od roku 2026 možnosť rozdeliť podiel dane priamo v tlačive daňového priznania (2 % rodičovi, 2 % druhému rodičovi, 2 % organizácii). Ak darca nemá rodičov v dôchodkovom veku, nechá tieto kolónky prázdne a vyplní iba 2 % pre organizáciu. Pri právnických osobách (firmy) sa nič nemení – firmy môžu venovať 1 % alebo 2 % pri splnení podmienky daru vo výške aspoň 0,5 % zo zaplatenej dane.

        Rekapitulácia:
        • Rodičovský dôchodok sa ruší a nahrádza ho možnosť, aby deti poslali 2 % z dane každému rodičovi – dôchodcovi.
        • 2 % (resp. 3 % pri dobrovoľníctve) pre neziskové organizácie zostávajú bez zmeny.
        • Darca (daňovník) môže po novom rozdeliť až 6 % z dane pre každého z nich nasledovne:
        • 2 % mame,
        • 2 % otcovi,
        • 2 % neziskovej organizácii/ združeniu (alebo 3 %, ak má doklad o dobrovoľníctve).
        • Rodičia sú samostatná kategória, ktorá nejde na úkor poukázaných percent organizáciám.
        • Pre firmy (právnické osoby) sa nič nemení – naďalej môžu poukázať 1 % alebo 2 % pri splnení podmienky daru vo výške aspoň 0,5 % zo zaplatenej dane.
        Rodičom poukázané % budú vyplatené spôsobom, ako Sociálna poisťovňa vypláca dôchodok. Finančná správa pošle 2 % pre rodiča SP, a tá najneskôr do 4 mesiacov od uplynutia lehoty na podanie vyhlásenia, resp. DP poukázanú sumu vyplatí rodičom. Nárok na vyplatenie podielu zaplatenej dane pre rodiča zaniká smrťou rodiča.
    • Prihlásenie